Televiziunile care fac partizanat politic în această campanie electorală

0

Centrul pentru Jurnalism Independent a prezentat zilele trecute un nou raport de monitorizare a mass-media în campania electorală pentru alegerile din Chișinău și Bălți care vor avea loc duminică, 20 mai. Perioada de monitorizare a fost 5-11 mai 2018.

Așadar, rezultatele monitorizării a 10 posturi de televiziune arată că majoritatea au avut un comportament partizan și au favorizat unul dintre candidații care s-au înscris în cursa electorală. 7 televiziuni din 10 continuă să nu asigure pluralism de opinie, să favorizeze și să defavorizeze candidații în alegeri.

Pe scurt:
*Prime TV, Canal 2 și Publika TV o favorizează pe Silvia Radu și îl defavorizează pe Andrei Năstase
*NTV Moldova și Accent TV îl promovează deschis pe I. Ceban și îi defavorizează pe S. Radu și A. Năstase
*JurnalTV în știrile cu caracter electoral îl favorizează pe A. Năstase și o defavorizează pe S. Radu
*Moldova1, ProTV, TV8 au asigurat pluralismul de opinie și diversitatea surselor

Iată cum este prezentat comportamentul celor 10 televiziuni monitorizate în raportul prezentat de Centrul pentru Jurnalism Independent:

*Postul public Moldova 1 reflectă campania echilibrat, asigurând pluralismul de opinie, fără a favoriza sau defavoriza evident vreun candidat în alegeri.
*Radiodifuzorii naționali Prime TV, Canal 2 și Publika TV, care, potrivit declarației depuse la CEC, nu ar trebui să reflecte campania electorală, au difuzat mai multe materiale cu caracter electoral direct și indirect, prin care au favorizat-o masiv pe candidata independentă Silvia Radu și l-au defavorizat pe candidatul PPDA/PAS/PLDM, Andrei Năstase.
*Jurnal TV a continuat să reflecte neutru evenimentele de presă organizate de concurenți. În același timp, în alte știri cu caracter electoral continuă defavorizarea candidatei independente Silvia Radu și favorizarea candidatului PPDA/PAS/PLDM, Andrei Năstase.
*NTV Moldova și Accent TV l-au promovat deschis pe Ion Ceban, candidatul PSRM la primăria Chișinău, și pe Alexandr Usatîi, candidatul aceluiași partid pentru primăria Bălți, defavorizând-i în același timp pe Silvia Radu, candidată independentă și Andrei Năstase, PPDA/PAS/PLDM.
*La RTR Moldova s-a remarcat o favorizare ușoară a concurentului electoral Ion Ceban, PSRM, și a candidatei Partidului Șor, Reghina Apostolova.
*Pro TV și TV 8 au asigurat pluralismul de opinie și diversitatea surselor, fără a favoriza sau defavoriza evident vreun concurent electoral.

Lista instituțiilor mass-media monitorizate:
Moldova 1 (19:00) – post public, acoperire națională, difuzează în limbile română și rusă;
Prime TV (21:00) – post privat, acoperire națională, difuzează în limbile română și rusă;
Canal 2 (19:00) – post privat, acoperire națională, difuzează în limba română;
Publika TV (versiunea online) – post privat, acoperire națională, difuzează în limbile
română și rusă;
Jurnal TV (19.00) – post privat, acoperire regională, difuzează în limba română;
NTV Moldova (19.00) – post privat, acoperire regională, difuzează în limbile română și
rusă;
RTR Moldova (19.30) – post privat, acoperire regională, difuzează în limbile rusă și
română;
TV 8 (19.00) – post privat, acoperire regională, difuzează în română și rusă;
Pro TV (20.00) – post privat, acoperire regională, difuzează în limba română;
Accent TV (20.00) – post privat, acoperire regională; difuzează în limbile română și rusă

Iată de ce este important să cunoașteți comportamentul presei în alegeri și să nu vă lăsați manipulați de televizor. Mai bine lăsați televizorul și ieșiți să discutați între voi, în familie, cu prietenii, veniți cu argumente, opinii bine construite și așa vă veți forma o opinie proprie, nu veți fi victime ale spălărilor de creieri.

Și prietenii tăi merită să cunoască această informație. De aceea distribuie pe Facebook, pune LIKE, invită prietenii să aprecieze pagina de Facebook Elena Robu Blog și să se înscrie în grupul Vocea diasporei.

Informația este putere, informați-vă corect!
Cu respect, Elena Robu

Distribuie.