În Chișinău se face comerț pe o suprafață cât 365 terenuri de fotbal

1

Dacă am aduna suprafața totală unde se face comerț în municipiul Chișinău ar ieși echivalentul a 365 de terenuri de fotbal, adică peste 2 milioane 607 mii metri pătrați. Capitala R. Moldova pare a fi o piață imensă. Dar să le luăm pe rând și să vedem când anume au fost emise atâtea acte de comerț, când Chișinăul s-a umplut de gherete și spații comerciale.

Datele cu privire la actele pentru comerț în municipiul Chișinău emise în perioada 2010 – septembrie 2017 de către Direcția generală comerț, alimentație publică și prestări servicii a Consiliului municipal Chișinău arată că eliberarea masivă a actelor de comerț a început în luna iunie 2016 când primarul capitalei Dorin Chirtoacă era în cel de-al 9-lea an de mandat. Recordul a fost stabilit în luna decembrie 2016, când au fost eliberate cele mai multe acte de comerț de până acum – 2768, în medie circa 125 de acte pe zi.

Precizăm că șeful Direcției Comerț, Alimentație Publică și Prestări servicii este Marcel Zambițichi, despre care ziarulnational.md a scris că deține mai multe proprietăți și afaceri, atât în R. Moldova, cât și în străinătate.

http://www.ziarulnational.md/foto-audio-bogatasii-de-la-primaria-chisinau-cu-interese-ascunse/

În total din 2010 și până acum au fost eliberate 31 321 de acte de comerț. Cele mai multe acte eliberate au fost pentru sectorul Centru – 34,1 %, urmat de sectorul Rîșcani – 21,5 %, sectorul Botanica – 17,1 %, sectoarele Buiucani – 13,4 % și Ciocana – 11,6 %.

Cea mai mare suprafață comercială, menționată în 3 acte de comerț, este deținută de către Federația Moldovenească de Fotbal – 88.200 m². Următoarea companie cu cea mai mare suprafață comercială deținută este Shan Lian International Group cu suprafața de 27.980,3 m².

Datele pot fi găsite pe portalul openmd.info.

 

Informația este putere, informați-vă corect!

Cu respect, Elena Robu

Comentarii Facebook

comments

Distribuie.

Un comentariu

  1. 1 din Romania on

    Un indicator important in domeniu este dimensiunea spatiilor comercile, dar nu singurul.
    Comertul actual din R. Moldova are multe in comun cu acel comert care era in Romania acum 20-25 de ani. Este o etapa cu concurenta slaba, cu negot de tip medieval, cu produse de calitate indoielnica, cu mafie ce controleaza preturi, spatii comerciale, comercianti. Adevarata concurenta va reglementa multe neajunsuri. E mult pana Kaufland, apoi Lidl, Carrefour, etc vor intra efectiv pe piata R. Moldova. Comerciantii actuali vor fi obligati sa se adapteze sau vor trece la alte activitati. Calitatea produselor vandute, modul de prezentare/vanzare, diversitatea, conditiile igienico-sanitare, prestatia angajatilor aduc un plus important in favoarea clientului.
    Temerile unora in legatura cu aparitia unor hiper/supermarketuri sunt nejustificate. Intotdeauna piata libera si concurenta reglementeaza ceea ce nu poate/nu vrea o autoritate sau un comerciant. Cel mai important in aceasta ecuatie este clientul.

Lasă un răspuns