Articole

Experiența de zbor cu Fly One

De ceva vreme, am observat pe Facebook tot mai multe comentarii, întrebări despre cum funcționează compania aeriană Fly One. Trebuie să spun că am folosit și eu de câteva ori serviciile aceste companii și am hotărât să vă împărtășesc din experiență.

Prima chestiune: În momentul în care am făcut rezervarea online a biletelor, confirmarea a venit de pe mail-ul noreply@sirena-travel.ru. Întrebarea este de ce mail-ul de confirmare a comenzii vine de pe un domain rusesc? Nu este exclus ca banii noștri să ajungă în Federația Rusă.

Apoi urmează faza cu check-in-ul online. Dacă nu îți faci check-in-ul, plătești la aeroport 10 euro. Fiți extrem de atenți pentru că pe site-ul companiei există clauza referitor la această plată și este imputată de fiecare dată când ești la check-in și nu ai făcut înregistrarea online (https://flyone.md/check-in-fee/). Straniu este că de pe aeroporturile din alte orașe internaționale și dau ca exemplu Paris nu se percepe niciun fel de taxă pentru check-in.

 

O mare problemă este întârzierea zborurilor. Și la tur, dar și la retur am avut întârziere de cel puțin 15-20 de minute. În cazul în care aveți zbor cu transfer spre alte destinații riscați să pierdeți zborul și nimănui nu-i pasă de asta.

O companie care se respectă ar oferi tot confortul necesar pentru pasageri. Dar din imaginile pe care le vedeți mai jos, puteți să trageți concluzia proprie despre calitatea serviciilor (igiena) și confortul asigurat.

Am căutat compania pentru a afla în ce terminal se află în aeroportul Charles de Gaulle. Compania Fly One nu figurează în lista companiilor internaționale.

Informațiile de securitate de la bordul avionului sunt în rusă, engleză, alte limbi de circulație internațională și nici un cuvânt în limba română. Tichetul de ambarcare excelează la acest capitol. Pe când publicitate avem și în limba română. Iată respectul față de țara în care își desfășoară activitatea această companie.

Și încă un detaliu, ați putea să vă pomeniți 2 pe același loc. Atât la tur, cât și la retur au fost minim două situații de acest fel.

În timp ce companiile low-cost care operează zboruri în alte țări, cum ar fi România de exemplu și compania Blue Air, oferă prânzuri calde clienților în avion, companiile aeriene moldovenești își hrănesc clienții în continuare cu sandwich-uri.

Pe pliante s-au strecurat și greșeli pe cât de neînsemnate, pe atât de bulversante. O destinație ca Phodes pe care o propune compania Fly One pur și simplu nu există, pentru că nu există un oraș Phodes, ci unul Rhodes.

Marile companii aeriene internaționale activează în serviciul cetățeanului, pentru că știe cât de important este clientul. Fără client, orice companie pur și simplu ar muri. Ce se întâmplă în Moldova? Clientul niciodată nu a fost pus pe primul loc și servit așa cum se cuvine. Aici se activează după principiul: Pentru moldoveni e bine și așa.

De compania Fly One o vreme a fost legat numele actualului Ministru al Justiției, Vladimir Cebotari. Aici găsiți o investigație la temă realizată de colegii de la anticorupție.md.

Iată ce spunea ministrul Justiției, Vladimir Cebotari, la emisiunea Alb&Negru, la începutul anului 2017 despre compania Fly One: ”Era un proiect de suflet de care a trebuit să mă despart și regret acest lucru. Compania a fost înstrăinată. Am vândut cota-parte. Aviața mi-a pătruns în inimă foarte adânc”.

Potrivit anticoruptie.md, în octombrie 2016, soția ministrului Justiției, Vladimir Cebotari, a renunțat la cota-parte de 40% din cadrul companiei Fly One SRL. Potrivit datelor de la Camera Înregistrării de Stat, pachetul a intrat în posesia lui Andrei Țurcan, fost director comercial al companiei Air Moldova în perioada în care Cebotari ocupa postul de director al Departamentului juridic.

O mai fi fiind compania Fly One a ministrului Justiției, Vladimir Cebotari, nu se știe. Ne-am obișnuit deja că în R. Moldova uneori nu tot ce scrie pe hârtie corespunde realității.

Fiecare este în drept să aleagă serviciile, companiile pe care să le utilizeze. Eu v-am împărtășit din experiența mea și sper să vă fie utilă pentru viitor atunci când veți apela la serviciile companiilor aeriene din R. Moldova.

Informația este putere, informați-că corect!

Cu respect, Elena Robu

Facebook Comments

9 Comments

  1. Buna ziua.
    Am zburat de nenumarate ori. Inca nu am ajuns in Africa, Australia si Polul Nord sau Sud.
    Nu pot sa ma plang. Dat fiind ca imi place sa calatoresc, am luat mereu bilete la low cost. De ce? Fiindca prefer acei 100-200 de euro sau dolari sa ii dau intr-un muzeu sau pe o croaziera intr-un megapolis.
    Repet, nu ma plang pe nicio companie aeriana low-cost. Nu am avut intarzieri, nici nu stiu ce inseamna acel chec-in despre care toti vb pe aici, eu nu l-am facut never si nu imi amintesc sa fi achitat ceva la aeroport vreodata. Cat tine de mancare si confort, la fel, doar multumita. Nu imi mai amintesc cu ce companie aeriana, din Spania, zburam spre Canada, si ne-au propus 3 meniuri!
    Alta data, acum 5 ani, am zburat cu Air-Moldova, la fel spre Canada, prin Munhen. SA NU MAI AUD DE EI! Murdarie, grosolanie, au fost pasageri care au fumat in avion de nu mai puteam respira (s-au ascuns in WC si hai la pipa!), s-a vb doar in rusa (prietenii mei nemti ma rugau sa le traduc eu ce vb). Mancare? Ehe-he! Du-te, nene, si tine post negru! La bagaje, vai de capul meu, ca am ajuns cu geamantanul spart. Au avut intarziere si ne-au tinut 2 ore in avion, iar afara erau 40 C. Alo!!! Cred ca isi pusesera in gand sa faca jambon uscat din noi, nu altceva. Evident, am ajuns cu intarziere in Munhen.
    Nu am rezistat, am schimbat biletele la Air Canada, cica o companie super scumpa. Diferenta a fost de vreo 12 euro. In loc de 6 ore de tranzit, am plecat in jumatate de ora. Pana am transferat bagajele, pana am luat biletele au si trecut acele 30 de minute. Ia aici desevire: mancare calda, sucuri la discretie, paturica, pernuta, aer conditionat, etc. Ca sa nu mai zic de diferite nimicuri care , totusi isi au importanta: casti pt ascultat muzica, radio, tv, spray pt sters ochelarii, servetel, periuta de dinti, ata de dinti, mic sapun, etc. Ziceam ca zbor o saptamana, nu cateva ore. Iar ca aterizare, ca sa ne simtim si mai bine, paturicile ni le-au facut cadou (si acum le am, ca de, toamna, ies la balcon seara pe racoare, imi pun patura si … imi iau zborul in lumea visurilor, dar cu paturica reala, din avion. Zau ca imi place senzatia). Si inca ceva, stuardesa, care a fost f draguta, mi-a facut cadou o cutie de cafea si un suc, ca cica ii placuse de fiica-mea. Nu beau cafea, dar nici sucuri, vb aia, cea mai buna bautura este apa de izvor! Dar totusi, gestul conteaza! Si inca ceva, au spus la revedere in vreo 10 limbi, cica in limbile vorbite de pasagerii acelei curse.
    De ce am povestit toate astea? Nu stiu. Sau stiu. Am plecat din Moldova de f multi ani, am mai revenit pe meleagurile natale, fiindca mi-e dor si am parinti acolo, dar NU si iar NU serviciilor. Acolo nu e voie, aia nu face, aceea nu atinge si tot asa. Clientii au doar obligatii, cei ce ar trebui sa ne deserveasca, au doar drepturi si cerinte, oriunde ai merge, ORIUNDE, nu conteaza ca e companie aeriana, scoala, muzeu, teatru, etc. ORIUNDE e o atitudine agresiv verbala de o nesimtire crasa.
    Fiica-mea, care a fost de 3 ori in Md mi-a spus clar, ca prefera sa mergem 27-30 de ore cu autobuzul in Chicago, sau 48 de ore din Madrid in Chisinau, decat 4 ore cu avionul DIN Moldova! :):):)

    1. Air moldova nu are concurenta directa, e companie de stat. Nu ati vazut ca ani de zile s-au impotrivit sa le dea voie la alte companii sa zboare in moldova? La fel au facut si cu trenurile, de avem acum dezastrul pe ruta de tren bucuresti-chisinau.

      Problema cu copii care nu mai vor sa vina in moldova o au mai multi.

  2. Air moldova, Tarom sunt companii puternic subventionata de stat. Da fratilor platiti din banii vostri ca ei sa zboare uneori fara pasageri. Sunt companii cu care zboara functionarii, pe ei nu ii intereseaza cat costa un bilet, in schimb ii intereseaza comfortul si fitele.

    Low cost e genial, avioane pline, preturi mici, curse multe. Daca ai nevoie sa ajungi din punctul A in B rapid si ieftin, low cost. Practic e ce misca oameni acuma in europa. Companiile astea traditionale de stat care erau inainte nu au servicii mai bune in esenta. Ele au dificultati toate si mai exista, au existat si inainte doar datorita subventionarii directe sau indirecte. Companiile traditionale de stat sunt monopoluri. Daca ne uitam la statele mici vest europene deja au cam scapat de ele. Fiindca nu e functia statului sa ofere servicii aeriene.

    De ce convine statului sa aiba companii de aviatie de stat? Fiindca se pot toca bani frumosi de acolo. Sunt posturi bine platite acolo cu care poti recompensa politicieni.

    De ce daca ne uitam pe flightradar24.com vedem ca se vede moldova pe harta iar olanda nu? Fiindca in moldova inca nu au intrat puternic companiile low cost care sa aduca multi pasageri. Fiindca functionarii de stat nu vad interesul. Dar tara ar avea interes fiindca companiile astea low cost creaza trafic, care creaza locuri de munca si genereaza impozite de la multe companii. Dar un politician el cum va mai pune mana pe acesti bani?

    Ne uitam atent ce a facut blueair, wizzair, ryanair in romania, datorita lor majoritatea romanilor si-au permis sa mearga in we sa viziteze o tara europeana, sa-si viziteze rudele. O poate face practic oricine biletele incep de la 7 euro! Va mai raman 100 de euro pentru o masa copioasa la restaurant in orice oras european.

  3. – checkin online e ceva normal, nu mai are practic sens sa faci checkin in aeroport, daca nu faci checkin online sau nu rezervi bagajele la majoritatea companiilor te costa suplimentar, e o practica curenta

    – problema cu terminalul zborurilor e falsa

    – intarzierile e ceva normal, in transporturi e best effort, am avut intarzieri la toate companiile, am stat si 1-2 ore pe pista la companii ca United Airlines, KLM de intarzieri Blue Air, Wizzair nu mai povestesc, primii ani ai lor de functionare nu cred ca am prins vreun zbor la timp. Daca va luati cu escala trebuie sa va ganditi la mai mult timp intre curse, fiindca intarzierile sunt ceva normal. Daca luati bilete pe cont propriu separat riscati sa pierdeti o parte din voyage. Daca luati bilete unice cu escala, de obicei compania care a vandut va va caza pana la cursa urmatoare. Poate dura si 1-2 zile pana la cursa urmatoare, caz in care veti fi cazati la hotel. Trebuie sa intelegeti ca nimeni nu va garanteaza ca ajungeti la timp la destinatie, oricare companie ar fi ea. De acea exista anumite proceduri, pe care ar fi bine sa le stiti si sa le studiati.

    – in privinta mizeriei, e peste tot, scaune rupte, murdar, wc-uri inundate si blocate am avut la companii mari KLM, British airways, United Airlines, Lufthansa, etc.

    – in privinta mancarii, la low cost nu am vazut mancare decat daca s-a intarziat vreo 4 -5 ore sa dea un sandwich. Dar poti cumpara mancare contra cost. Mancare proasta sau sandwich foarte prost am avut si la Brussels airlines, British airways, etc. Daca cursa nu e lunga, puteti manca inainte sau dupa. Pe low cost puteti sa va luati mancare din aeroport sau chiar de acasa, nu e nici o problema. In america e un obicei sa vina cu mancare cumparata din aeroport, efectiv vine vecinul cu o pizza mare sau un bol mare de salata (fetele) in cutie si o ruguma tot drumul.

    – limba romana? majoritatea curselor care pleaca din romania nu o au, e engleza. Companiile incearca sa acopere limbele cele mai circulate, si cam atat.

    – in privinta service-ului, respect fata de pasageri, sa va serveasca … Mai gasiti service la companiile europene traditionale, si o atitudine de la egal la egal pe companiile americane, diferenta se vede cand traversati atlanticul cu companii diferite.

    – 2 pe acelasi loc s-a intamplat si la firme mari, astea de obicei se rezolva pe cale amiabila

    – nu tin minte blueair sa fi servit cu mancare gratis mai ales calda vreodata. Mint s-a intamplat odata cand am stat 5 ore inchisi in terminal in italia fiindca nu aveau bani sa-si plateasca benzina. Ne-au dat cate un sandwich rece de plastic. Nu de alta dar in terminal s-au golit aparatele de mancare in primele 30 min si lumea facea scandal mare.

    Trebuie sa intelegeti ca pot fi probleme, ca calatoria nu e spa sa va serveasca toti si sa stati umflati. Calatoria e o aventura, mai bine va relaxati si acceptati toate aceste neajunsuri, asta este, e best effort. Nu ati nimerit inca cu echipa de suporteri beti in avion, tigani, etc. Cel mai bine e sa aveti o atitudine relaxata, toleranta.

  4. S-ar putea sa fie un alt “sifon” rusesc aceasta companie parte a unui “Laundromat 2.0” evolutiv 🙂 . Absolut tot ce este legat de bolsevici (psrm/ pcrm) si de Federatia Rusa in RM este cu cantec si descantec din auzite si experienta proprie ma gandesc. Tehnologie si management tip rusesc deci falit si mai ales periculos pentru asa business. Eu nu m-am urcat si nu o sa ma urc niciodata intr-o companie de transport CSI sau relatat la CSI pentru securitate si calitate dar si situatii imprevizibile. Deasemenea nu cumpar produse CSI de nici un fel (oricum in Vest nu sunt importate ca sunt proaste calitativ si scumpe si vai de mama lor technologic oricum mai ales cele rusesti). Mai bine un 10 euro mai mult dar un low-cost tip Ryan Air sau Blue Air sau Wizz Air si este mai ok cred eu.

  5. Am zburat și eu luna trecută la Paris cu aceasta companie și am rămas profund dezamagita. Din cauza amânării zborului cu 4h 30 min, am ajuns seara târziu și am pierdut ziua prin aeroport. Igiena in avion lasă de dorit. In toaleta nu era apa la robinet… din fericire , stewardesa s-a oferit sa îmi toarne din sticla, dar m-am descurcat singura! Din câte am auzit, e o companie care vinete bilete la prețuri foarte mici pentru ca AIR Moldova sa rămână fără clienți, astfel se bancrotizeaza, o scot la licitație ca companie care nu aduce profit, apoi cineva va pune maina pe ea cu bani putini. Și noi, cei care vom cumpara bilete cu Fly zone vom deveni involuntar complici la acest joc murdar al lor.

  6. Cebotari a cedat cota-parte la fel cum a cedat si Plahotniuc Canal 2 si Canal 3,adica – doar pe hartie! In privinta actualilor potentati ai zilei – (aproape) toate actiunile sunt de fatada,doar pe hartie si nu reprezinta un fapt real.Dar prostii din Occident au inghitit galusca pana acum si cei de aici cred ca asa va merge mai departe…
    In privinta companiei Fly One si altora de genul ei – tot ce e construit pe minciuna si diferite ilegalitati nu poate avea viata lunga! Scopul cred ca e falimentarea Air Moldova si inlocuirea ei cu Fly One (firma privata care ar pune in buzunar ceea ce ar trebui sa mearga la stat),iar in aceasta directie lucreaza sefii de la Air Moldova.

    1. si de unde atita profetie la dvs??? de ce credeti ca Air Moldova nu ar fi falimentat fara ”ajutorul” Fly One??? ori alti provideri de servicii respective nu au aparut in ultimii 2 ani pe piata respectiva??? aveti idee ce inseamna sa creiezi o companie aeriana??? si cum functioneaza businessul dat sau numai puteti face aluzii? chiar si daca ar fi detinut Cebotari cota parte, cumva asta shimba lucrurile???
      Dar autorului acestui articol am fi sugerat sa incerce sa calatoreasca cu alte companii care incearca sa gaseasca echilibru si balanta rezonabila intre pretul serviciului si dorinta consumatorului de a calatori ieftin si veti intilni si mai multe chestiuni neobișnuite legate si de deservirea pasagerilor la sol si in timpul calatoriei…

      1. “Am idee” despre stilul de operare a celor care azi se afla la putere,si in privinta lucrurilor legate de ei aceasta informatie imi este indeajuns pentru a sti la ce sa ma astept!
        Teoria despre situatia in domeniul aviatiei in ansamblu putin ma intereseaza in cazuri de asemenea gen,cu implicarea unor asemenea persoane.Drept exemplu pot spune ca si avand asa legislatie buna ca la noi ar fi trebuit sa avem o stare de lucruri mult mai buna,doar ca aici totul se mimeaza,una e pe hartie si alta e realitatea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *