Plin de frustrare, un moldovean povestește experiența de zbor cu Air Moldova: ”De ce să înghițim minciuni și să tăcem?!”
Experiența de zbor cu Air Moldova. Un moldovean stabilit de curând în Austria, pe nume Ghenadie, care a dorit să își păstreze anonimatul, a scris pe rețelele de socializare experiența sa de zbor cu Air Moldova. Bărbatul este plin de frustrare și furie, a apelat la 3 avocați până acum, dar fără niciun rezultat favorabil pentru el și familia sa.
Povestea începe pe 8 iunie 2018 când familia sa, compusă din 2 copii minori, de 4 și respectiv 2 ani au făcut înregistrarea pentru zborul Larnaca-Chișinău efectuat de compania Air Moldova. Decolarea era stabilită pentru ora 22:40.
”În sala de așteptare, la scurt timp de la înregistrare, am văzut indicată, pe panoul zborurilor, o întârziere a cursei noastre. Mai întâi cu 1 oră, apoi încă 1 ora, apoi fără un timp definit. Nici după ce am luat la întrebări reprezentantul Air Moldova de la aeroport, nu am primit un răspuns clar în privința întârzierii. Nu am primit nici măcar cele 2 plapume cerute pentru copiii noștri, pe care i-am pus să doarmă pe scaun, în sala de așteptare. Nu ni s-a oferit nici opțiunea de a părăsi aeroportul (eram deja în zona de tranzit) pentru a înnopta la un hotel.
În final, spre dimineață a reapărut zborul nostru pe panou, cu decolarea la ora 06:50. Surpriză, de fapt ne-au ”împachetat” împreună cu alt zbor (din Spania, dacă îmi aduc bine aminte). Oare Air Moldova a planificat asta de la bun început?! Personal cred că DA, fiindcă nu e prima dată când aud despre o asemenea ”coincidență’!”, a povestit moldoveanul pe Facebook.
Bărbatul spune că a depus reclamație pe numele companiei Air Moldova ca să obțină compensația care se oferă în asemenea cazuri, potrivit Regulamentului Parlamentului European, dar nu are încă niciun rezultat.
”Partea interesantă a poveștii începe aici de fapt. La data de 12.06.2018 am depus o reclamație către Air Moldova în vederea obținerii compensației cuvenite în cazul întârzierilor de zboruri, fiindcă acest lucru este prevăzut în Regulamentului (CE) Nr. 261/2004 al Parlamentului European aprobat în R.Moldova prin Hotărârea Guvernului nr. 836 din 08.11.2012. La data de 13.07.2018, Air Moldova ne-a raspuns că „motivul reținerii a fost unul impus de condiții excepționale” ceea ce exclude obligațiunea companiei de a da compensația cerută.
Deștept. Dar, nu i-am crezut (în cazul în care nu știați – un defect tehnic NU este considerat motiv excepțional). 3 zile mai târziu am solicitat de la Departamentul Aviației Civile din Cipru să confirme că această cursă a survenit ca urmare a situației excepționale oferindu-le toate detaliile necesare. Investigarea cazului a durat 6 luni (fapt anunțat de la bun început), timp în care partea cipriotă a solicitat răspunsuri de la Air Moldova. La data 29.01.2019 Departamentul Aviației Civile din Cipru a confirmat că situații excepționale la cursa respectivă nu au existat. Deci, MINCIUNI gogonate din partea Air Moldova? Trageți și dumneavoastră concluzia. Le-am trimis această constatare și celor de la Air Moldova cerând să-și revizuiască decizia anterioară referitor la reclamația noastră. Air Moldova nu a răspuns nicicum”, a mărturisit moldoveanul.
Ghenadie spune că s-a adresat până acum la 3 avocați, dar niciunul nu a acceptat să se ocupe de acest caz. Nefiind în R.Moldova, această familie nu are altă soluție decît să recurgă la un avocat.
”În paralel cu căutarea avocatului, am decis să mergem și mai departe: la data de 03.04.2019 am depus o petiție la Autoritatea Aeronautică Civilă din R. Moldova în care am relatat toată povestea. Aceștia au solicitat și ei răspunsuri și probe de la Air Moldova referitor la acest caz. În final, pe 08.05.2019 am primit răspunsul oficial de la Autoritatea Aeronautică Civilă din R. Moldova precum că Air Moldova nu a prezentat probele cerute și că mă pot adresa în instanță dacă consider că drepturile ne-au fost încălcate”, a adăugat moldoveanul.
Acum această familie este în căutarea unui avocat care să îi ajute să încheie cu bine acest caz. Totodată, au dorit să îmăpărtășească din experiența proprie pentru ca și alte persoane să nu ajungă în aceeași situație.
”Ca mulți alții, avem mai multe rude/prieteni peste hotare și nu suntem primii care s-au ciocnit cu asemenea cazuri. Suntem extrem de frustrați de aceste ”minciuni” cu care suntem purtați în stânga și în dreapta. Vrem dreptate mai mult decât o compensație pentru întârzierea zborului. De ce să înghițim și să tăcem?!”, a conchis Ghenadie.