Mărturiile moldovencei de la Strasbourg, profesoară de limba engleză, despre condițiile în care lucrează pe perioada carantinei
Moldoveanca Olesea Aydin este de mai bine de 10 ani stabilită la Strasbourg (Franța), unde lucrează în calitate de profesoară de limba engleză. În această perioadă în care în Franța sunt interzise ieșirile de la domiciliu, cu excepția câtorva situații concrete, profesorii au fost puși în situația de a se adapta orelor de la distanță. Conaționala noastră, profesoară la un gimnaziu din Strasbourg, spune că nu este deloc mai ușor acum, dimpotrivă, este nevoie de mai mult timp pentru pregătiri, răspunsuri la mesajele elevilor și părinților, explicații.
În plus, de câteva zile, Olesea suspectează faptul că ar fi infectată cu coronavirus. În prima zi de suspecție pierduse mirosul, în a doua zi – gustul. Apoi a apărut și febra. S-a adresat la medic, dar pentru că nu este în grupul de risc, i-a fost refuzată testarea la coronavirus. Medicul i-a prescris un tratament cu antivirale: paracetamol, tamiflu și un antibiotic.
Urmăriți mai jos o scurtă mărturie a Olesei Aydin pentru Portalul Nr.1 al Diasporei, ER NEWS:
Cum sunt organizate cursurile online în Franța în această perioadă?
Cursurile la distanță sunt organizate cu ajutorul anumitor platforme deja existente și altele mai noi. Este strict interzisă utilizarea rețelelor de socializare precum Facebook, Skype etc. Motivul acestei interdicții fiind nu altul decât respectarea dreptului la imagine al elevului.
Cum se descurcă un profesor cu studiile de la distanță? Cine pregătește orele?
Orele sunt pregătite integral de către profesor. Profesorul are dreptul să propună site-uri suplementare cu exerciții online sau să utilizeze manualele numerice. Tot la acest capitol am fost sfătuiți să fim mai putin exigenți față de elevi, deoarece nu toți îndeplinesc condițiile necesare pentru a urma cursurile la distanță.
E mai ușor sau mai greu acum pentru un profesor în perioada de carantină pe care o traversează Franța?
Nu, nu e deloc ușor. Orele care fuseseră planificate din timp pentru o clasă reală necesită a fi adaptate, modificate, cu explicații ghidate astfel ca elevii/ părintii să nu se piardă printre noțiuni. Pentru mulți profesori, în special pentru cei de limbi străine, nu poți evalua anumite competențe cum ar fi comunicarea în interacțiune, lucrul în echipe și nici să monitorizezi cât de implicat este elevul.
O altă provocare atât pentru profesori cât și pentru elevi sunt zecile de mesaje pe zi. Personal, îmi ia între 2 și 3 ore pentru ca toți să primească un răspuns detaliat.
Ce măsuri de îmbunatățire a lucrurilor așteptați de la guvernul francez?
Mai multă empatie și mai puțină presiune în această perioadă care e plină de provocări pentru toți.
Referitor la suspecția de coronavirus, ce a spus medicul de familie?
Medicul nostru de familie e informat în fiecare zi până la ora 8 seara de evoluția familiei. Ca răspuns, el ne trimite mici video-uri informându-ne ce să facem, până ce nimic, doar să urmăm tratamentul prescris și desigur să ne susțină zicându-ne cât de bucuros e că totul decurge cum trebuie, adică lipsa febrei și a problemelor respiratorii.
Vă mulțumesc pentru interviu.