Italia: Ce riscă angajații din Italia dacă nu prezintă certificatul verde obligatoriu la locul de muncă. Noi prevederi
În Italia certificatul verde devine obligatoriu începând cu 15 octombrie pentru 23 de milioane de angajați. Persoanele care nu pot prezenta un certificat verde nu vor fi plătiți chiar din prima zi de absență nejustificată a acestuia atât în sectorul public, cât și în cel privat. Pe de altă parte, autoritățile au renunțat la măsura suspendării, relatează Il Fatto Quotidiano, citată de Rador.
Aceasta este principala modificare cuprinsă în textul final al celui de-al treilea decret de lege privind certificatul verde – care este obligatoriu pentru 23 de milioane de angajați – semnat marți seară de președintele Italiei și care a intrat în vigoare odată cu publicarea acestuia în Monitorul Oficial.
Spre deosebire de proiectul lansat în zilele precedente, de fapt, este eliminat pasajul care prevedea că, „începând cu a cincea zi de absență, raportul de muncă este suspendat până la prezentarea certificatului”. Totuşi, salariul rămâne „înghețat” până când angajatul este în regulă cu certificatul verde.
Un alt conținut inclus în versiunea finală: prețul controlat al testelor antigen – care permit obținerea unui certificat verde pentru 48 de ore – este asigurat atât de către farmacii, cât şi de către toate instituțiile sanitare afiliate, autorizate sau acreditate la Serviciul Sanitar National şi autorizate de Regiuni” pentru efectuarea testelor.
Totodată, sunt alocate 105 milioane de euro pentru a garanta teste gratuite pentru cei scutiți de vaccin, şi sunt confirmate penalizările pentru farmaciile care nu respectă regulile: amenzi cuprinse între 1.000 şi 10.000 de euro și închiderea activităţii pentru maximum cinci zile.
Valabilitatea testului molecular pentru Green Pass a crescut la 72 de ore.