Scandal în jurul noului cod rutier din Italia. Iată care e situația în Germania
Aplicarea, din 4 decembrie, a noului cod rutier din Italia a stârnit scandal. Italienii limitează circulația mașinilor înmatriculate în străinătate de către șoferii care au, de cel puțin 60 de zile, reședința în Italia. Pe scurt, dacă nu ești turist, ci rezident în țara lor, înmatriculează-ți mașina acolo, plătește impozitul și asigurările la noul domiciliu din UE, scrie www.hotnews.ro.
Potrivit sursei, în Germania, regulile sunt clare. Dacă te muți definitiv în străinătate, trebuie să anunți la primărie, ca să te radieze cu domiciliul german. Aceasta e valabil pentru plecări mai lungi de șase luni, căci se vrea o situație clară în privință impozitării veniturilor, de către fiscul german. Primești și o dovadă în acest sens, numită Abmeldebescheinigung.
Regula pentru mașini
În ce privește mașina, ea trebuie radiată din Germania, luate numere de vamă (cu valabilitate limitată în timp) și înmatriculată în nouă țară de reședință. Până anul trecut, înmatriculării i se adauga și taxa de mediu, care se ridica la câteva sute de euro. Prin noua lege românească, taxa de primă înmatriculare și cea de mediu nu se mai plătesc, ba chiar se restituie, până la 31 martie 2019.
Ce spune Ambasada României în Italia
Referitor la noul decret italian, Ambasada României în Italia precizează că se interzice „persoanelor care au rezidență în Italia de mai mult de șaizeci de zile să circule cu un vehicul înmatriculat în străinătate. Sunt exceptate de la această interdicție anumite cazuri de concesiune în leasing, închiriere sau în comodat”.